Fredag

I fredags mødtes min mor, far, bror og jeg med Simon inde i Århus. Min far og jeg havde i fødselsdagsgave fået et gavekort til SimplyTea, som skulle bruges. For en oplevelse!! Man fik theen serveret i store, hvide kander med kæmpestore theæg i og et ur ved siden af. Når uret bippede, havde theen trukket længe nok, og den var klar til at drikke. Vi fik en gul the, som var meget mild, og en grøn the, som var meget blomsterrig i smagen.

Til disse theer fik vi serveret den “menu”, de kalder Afternoon Tea. For 250 kr pr 2 personer fik man serveret på en opsats: et stykke æggekage med tomat og bacon, en fingersandwich med hytteost/æggesalat, en fingersamdwich med laks og grønt, et stykke lækkert frugttærte, en scones med cremefraise, marmelade og flødeskum, lidt jordbær og blåbær, og en lækker, lækker småkage med – hold fast – earl gray i! Det hele var lækkert anrettet, smagte skønt og var i det hele taget en stor oplevelse sammen med theen og den kinesiske musik som kørte i baggrunden. I skulle tage at prøve det; stedet ligger på Åboulevarden 19 i Århus.

Efter SimplyTea tog vi på AROS. Kun Simon havde set “Regnbuen” af Olafur Eliasson før, men da havde der ikke været sol, så det var et overraskende, meget betagende og smukt syn der mødte os alle. Jeg har en teori om, at hvis man er ved at blive vinterdeprimeret, skal man bare stille sig der op i de varme farver – det var i hvert fald skønt med nogle varmere toner sådan midt i februar! Jeg elskede den måde man bevægede sig rundt i en masse stemninger, så solen på forskellige måder, oplevede verden udenfor i forskellige lys, og så videre. Det var fantastisk – jeg blev i helt godt humør af det!

Selvfølgelig så vi også andre installationer – bl.a. af Olafur Eliasson, men også klassikeren “Boy” og “De ni rum”. Jeg elsker AROS. Jeg synes altid det er spændende at opleve nyt på AROS, så denne gang købte jeg et årskort så Simon og jeg altid kan gå derind. Vi har aftalt, at næste gang jeg besøger ham, skal vi prøve at se Regnbuen i mørke. Det bliver facinerende at se lyset fra byen i regnbuens farver.

Efter AROS var det blevet sent, og vi var blevet sultne igen, så mor tog os med hen på et sted som hed Oli Nico. Oli Nico ligger på Meilgade. Konceptet er fransk bistro, så de har et par klassiske franske retter som man altid kan få, og så har de en aftenens menu som skifter hver dag. Aftenens menu bestod i fredags af torskekartoffelmos med rucola og knas på en bund af torskerognssauce. Meget lækkert. Jeg smagte Simons. Hovedretten bestod af det fineste, møre oksekæbe stegt med græntsager i cherry. Desserten var Kahluafromage med kirsebærskum. Meget speciel, men den smagte dejligt! (Jeg er typen der altid kigger på desserterne før alt andet). Jeg spiser kun fugl og fisk, så jeg bestilte deres hjemmelavede Fish&Chips. Det var desværre lidt en skuffelse, så næste gang tror jeg, jeg vil vælge et fad fyldt med blåmuslinger eller måske sprødtstegte kaninlår (jeg har ikke taget stilling til om jeg spiser kanin, så det gør jeg i dette tilfælde).

Man må ikke drikke alkohol derinde, og der er ikke noget toilet, men stemningen og maden og ikke mindst priserne (85 kr for to retter) er virkelig noget at komme efter! Desuden drak vi bare vinen derhjemme:)

Fredag endte på sofaen med Simon og Magnus. Vi så en random actionfilm før vi gik i seng og sov tungt og godt oven på dagens mange gode oplevelser.

About prikprik

A blog about thoughts and other dots..
This entry was posted in Oplevelser, Things and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Fredag

  1. I Feed You says:

    Wow just looking at the pictures made me really hungry!! : )
    Please take a look at my blog you will like the food ideas! I just
    started it today but you wont regret it!

    • prikprik says:

      I promise you, it was delicious! If you ever come to Aarhus, Denmark, you should go there! :)
      I like the name of your blog. It’s catchy. And I love the idea of eating healthy and well – and at the same time keep it nice to both look at and eat.

Feel free to write away..

